sábado, 1 de mayo de 2010

Conclusions mini 2.2 Casos


Conclusions

He de dir que m’ha costat decantar-me per aquesta activitat, però un cop realitzada, estic molt contenta d’haver-la fet i d’haver-la pogut compartir amb els companys. Ha estat una activitat molt profitosa on s’ha produït una interacció constructiva i reflexiva entre tots els companys/es participants, el que m’ha possibilitat adquirir un veritable aprenentatge significatiu envers els models d’experiències.

Ha estat una oportunitat on el consultor ens ha donat les eines (base de dades KITE i instruccions per a la realització de la miniactivitat) per a la construcció del coneixement, on hem pogut aprendre, interpretar i organitzar el nostre coneixement personal. El procés d’articular el que sabem, amb el fi de construir una base de coneixements, ens obliga a reflexionar de manera novedosa i significativa en relació al que estem estudiant, tot “obligant-nos” a pensar més intensament.

El paper de la tecnologia en aquesta miniactivitat m’ha aportat nous coneixements sobre les TIC, on he descobert els models d’històries i com hi ha recursos a internet que les comparteixe. Penso que la base de dades KITE és un instrument realment efectiu que permet seleccionar els diferents casos segons les característiques i el context al qual ens interessi acostar-nos per a tenir punts de referència que ens apropin a experiències semblants a les nostres o a les que estem cercant. Pel que fa a la interacció amb els companys, aquesta ens ha possibilitat compartir casos i enriquir el nostre aprenentatge de manera efectiva i interactiva. Sense gairebé adonar-me’n, m’he vist utilitzant diferents eines tecnològiques que no havia utilitzat mai; una base de dades (en desconeixia la seva existència) en anglès, el que m’ha obligat a utilitzar traductors, a més de la pàgina traductora proposada pel consultor. He vist que a través de l’entrevista (de totes les històries) es poden explicar de manera senzilla i comprensiva casos que ens ensenyen i ens aporten nous coneixements, que ens permeten aplicar les lliçons d’aquelles experiències que haguem pogut tenir en els nous casos.

En l’elaboració del cas, he tingut l’oportunitat d’elaborar una història que podria ser introduida a la base de dades KITE, tot centrant-me en l’estructura proposada, el que m’ha permès construir una pròpia conceptualització de l’organització del domini d’uns continguts treballats. Llegint les històries compartides pels companys, m’han obert camí al canvi conceptual i a un aprenentatge significatiu, a través del qual he pogut comprendre la varietat de realitats, interpretacions i utilitzar cadascuna de les aportacions en la construcció del meu coneixement personal.

Penso que durant l’assignatura s’està creant un “ambient constructivista” on com a alumnes som subjectes actius, que participem i interactuem amb l’ambient virtual de la UOC, específicament en aquesta assignatura, amb el fi de crear les nostres pròpies visions sobre cada tema que iniciem i treballem.

A través d’aquesta activitat, i també de les realitzades fins al moment, vull destacar que el paper de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge és una eina veritablement útil i efectiva per a construir aprenentatge significatiu, si s’utilitzen de manera que incitin a l’alumne a participar en el pensament reflexiu i crític sobre allò que estan estudiant. La tecnologia esdevé un instrument de recolzament per a l’aprenentatge significatiu i la construcció de coneixement a través de la pròpia experiència i de les experiències d’altres persones (les quals també són fonts d’aprenentatge), tot esdevenint una amplificació cognitiva per reflexionar sobre el que sabem i el que aprenem.

No hay comentarios:

Publicar un comentario