martes, 25 de mayo de 2010

Avaluació tecnològica del disseny

Aquesta avaluació em permet fer una valoració general de tot el mini projecte elaborat, per tal de detectar els punts forts i els punts febles del mateix, amb vista de millorar-lo, en cas de tornar-lo a fer en algun moment. Així doncs, a continuació, faré una avaluació del disseny del projecte, el seu desenvolupament, la seva implementació i l’avaluació del mateix.

- Avaluació del disseny del projecte à Penso que el guió dissenyat per a elaborar el projecte i presentar als meus alumnes, era prou concís i clar, tot estant obert a modificacions a través del treball col·laboratiu amb els alumnes, sempre i quan es pogués disposar del temps i recursos necessaris. Valoro molt positivament el fet de poder haver trobat un problema significatiu, el qual fos d’interès principalment per a l’alumnat, i haver trobat les eines i recursos que podria mediar la resolució del mateix a través de les TIC.

- Avaluació del desenvolupament del projecte à Tot i haver respectat la majoria de pautes del guió elaborat inicialment, un cop els alumnes van conèixer la proposta, van ser ells/es qui van decidir que es farien algunes modificacions, i a través de la participació activa i consensuada, van elaborar un seguit de pautes per al desenvolupament del projecte (quines dinàmiques cercarien, com volien treballar, nombre d’activitats per parella...). La motivació i la iniciativa presentada pel grup, demostra que en el moment en que l’alumne se sent protagonista i responsable del seu propi procés d’aprenentatge, es veu facilitada la tasca cap al propi canvi conceptual i aprenentatge significatiu.

- Avaluació de la implementació del projecte à Les activitats realitzades a les sessions, han tingut en compte els coneixements previs dels alumnes, i un cop portades a terme, s’han assolit els aprenentatges que es pretenien i s’ha donat solució al problema significatiu detectat, tot elaborant una “biblioteca de dinàmiques de grup”, que de ben segur els servirà per a treballar als centres de pràctiques amb els seus usuaris. Pel que fa als recursos, no hem tingut problemes tecnològics significatius (tret algun ordinador que s’ha quedat penjat algun cop), han estat els adequats i el fet de poder haver disposat de l’aula d’informàtica ens ha facilitat molt totes les tasques que s’havien de realitzar. Ha estat un aprenentatge molt significatiu per als alumnes, tant pels nous aprenentatges adquirits com pel reforç dels sabers existents i el treball col·laboratiu i compartit entre tots els companys/es. El meu acompanyament ha estat constant, el que ha donat més seguretat a l’alumnat; he fet de guia del procés i he anat ajudant en els dubtes i les dificultats, però sempre després de que ells/es ho haguessin intentat solucionar, per tal d’oferir-los més autonomia.

- Avaluació del procés avaluatiu del projecte à El fet de fer una avaluació inicial, una formativa i una final, m’ha permès fer un seguiment acurat dels aprenentatges que s’han anat produint al llarg de tot el projecte, tot permetent-me portar a terme els reforços necessaris, individuals i grupals, per tal de que l’alumnat assolís els objectius marcats. Valoro molt positivament haver donat als aprenents una eina d’autoavaluació, el que ha permès fer-los conscients, a través de la seva pròpia experiència, de quins són els coneixements que han assolit.

Tot i que considero i valoro l’avaluació tecnològica del mini projecte com a quelcom molt positiva, penso que hi ha alguns punts febles que caldria tenir en compte a l’hora de millorar el treball elaborat. El temps limitat per a elaborar, implementar i avaluar el projecte, és un punt feble, ja que penso que si haguéssim disposat de més temps, el podríem haver elaborat millor, de manera que els alumnes haguessin pres un protagonisme més notori en el disseny del projecte (guió).

D’altra banda, he estat lligada als dies que tenim classe, que és un per setmana (tot i que vaig aconseguir que fossin dos dies una setmana), ja que la resta de dies estan als centres de pràctiques. Això va ser un problema, ja que vam pensar en implementar el projecte en 4 sessions, i teniem data de caducitat (per l’entrega de l’activitat a l’assignatura!); penso que si haguessin disposat de més temps, la tasca hauria estat molt més elaborada i acurada, al mateix temps que hauríem allargat el projecte per tal de que els alumnes poguessin haver recollit més recursos i eines per a la resolució del problema significatiu.

I finalment, després d’haver acabat el miniprojecte, vaig pensar que hagués estat necessari haver tingut preparades algunes activitats alternatives, per si ens haguéssim trobat amb algun problema tecnològic important (no seria el primer cop que passa!) que no ens hagués permès treballar el que teníem marcat al pla de treball. Tot i que per sort, això no va passar, crec que ho hauria d’haver previst per si de cas.

No hay comentarios:

Publicar un comentario