martes, 25 de mayo de 2010

Autoavaluació general i específica del miniprojecte

Des del prinicipi de l’assignatura, mitjançant les diferents activitats realitzades, hi ha hagut un increment important i progressiu de coneixements significatius, pel que he incorporat nous conceptes, afavorint la reestructuració i l’ampliació de les estructures cognitives. Per tant, el canvi conceptual ha estat progressiu des del principi fins al final. Totes les miniactivitats proposades m’han aportat molta informació i nous aprenentatges; he de dir que la meva desconeixença entorn la gran majoria d’activitats proposades, en un principi em va fer prendre una actitud temerosa, però la motivació i la implicació al llarg del procés i l’interès que m’han anat despertant el repte de realitzar satisfactòriament les activitats, ha fet que poc a poc hagi anat augmentant el meu compromís conceptual envers la construcció de coneixement al voltant de la tecnologia educativa, com a facilitadora i mediadora d’aprenentatges significatius, el que ha fomentat les habilitats cognitives, procedimentals i actitudinals en aquest context concret.

He de dir que moltes de les tasques realitzades em va fer treballar en la reequilibració d’estructures cognitives, tot generant-me la necessitat i el desig de cercar, de millorar, d’aprendre i de dominar els procediments amb els quals havíem de treballar. El procés d’ensenyament-aprenentatge seguit, m’ha permès aprendre una gran quantitat de coses (model d’argumentació de Toulmin, utilització del cmap, elaboració de mapes conceptuals, compartir models d’experiències, creació d’un blog...), però el més important és que he assolit competències i he pogut reelaborar i reorganitzar els meus coneixments, així com he tingut la possibilitat d’avaluar-los per millorar.

Vull destacar també l’aprenentatge que ha sorgit de les aportacions i de les experiències dels companys/es de l’aula a través del fòrum, de debats i de les diverses carpetes disposades per a compartir. Ha estat molt positiu i s’ha generat un ambient virtual molt enriquidor, on ens hem ajudat, ens hem engrescat i hem compartit models d’experiències, el que ens ha permès treballar i crear una comunitat virtual col·laborativa i conversacional entorn aquesta assignatura.

Crec que al llarg de tota aquesta assignatura he mostrat una actitud activa i constructiva, tot presentant una disposició favorable per al treball, donant significat als nous continguts, assimilant-los i interioritzant-los en les meves estructures mentals. He procurat reflexionar sobre tots els processos i les tasques realitzades, així com prendre una actitud intencional, posant èmfasi en la motivació i l’interès de descobrir, aprendre i treballar per a la construcció d’aprenentatges significatius.

La possibilitat que hem tingut d’autoavaluar-nos, m’ha donat major consciència del treball que he anat realitzant, generant una major implicació personal en el meu propi procés d’aprenentatge i en els resultats obtinguts. Certament, és una manera de treballar òptima, ja que m’ha donat l’oportunitat de prendre major consciència i autocrítica del procés seguit durant aquest semestre, i fer un seguiment de la progressió que he anat tenint, tot havent-se produit una completa reestructuració de tot el que hem treballat.

Pel que fa a l’activitat 2.5. he pogut aprendre que els problemes, quan esdevenen significatius i d’interès per als propis aprenents, són una eina molt útil per a construir coneixements i aprendre a trobar la resolució dels mateixos, i produir aprenentatge significatiu. El fet d’haver utilitzat les TIC com a eina mediadora i facilitadora en la resolució del problema detectat, ha estat una motivació i una nova font de coneixement de les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies per als alumnes.

La meva autoqualificació d’aquesta activitat és una A. Ja que penso que donat el temps limitat i les possibilitats de què disposava, he optimitzat la tasca tant com he pogut, tot assolint els objectius marcats i obrint-me pas a nous aprenentatges (ja que mai havia utilitzat les TIC en la meva tasca com a docent). Per tant, estic satisfeta amb el miniprojecte realitzat i els resultats obtinguts, i estic segura que aquesta experiència em permetrà elaborar i millorar dissenys d’activitats d’ensenyament-aprenentatge mediades per les TIC.

No hay comentarios:

Publicar un comentario